HİZAN İlçe Müftülüğünün Din Hizmetleri Uzmanı Abdulalim Akgül hocamız öğrencilerimizle beraber Teravih Namazını huşu ile eda ettiler. Yurdumuzun mescidinde mübarek Ramazan ayı boyunca sürecek olan Teravih Namazı Programı, namaz sonraları hocamız öğrencilerimizle Ahlak Köprüsü adı altında sohbetler icra edilecektir.
HİZAN İlçe Müftüsü ve Din Hizmetleri Uzmanı hocamızın bize ve öğrencilerimize bu fırsatı sundukları için sonsuz şükranlarımızı sunuyoruz.
"Matematikte zekadan önce sabır gelir."
Cahit Arf
Okulumuz Matematik öğretmeni Şüheda DURAN tarafından 14 MART Pİ GÜNÜ pano çalışması yapıldı. Hocamıza emekleri için çok teşekkür ediyoruz.
Okulumuz Şubat ayında dilimizin zenginlikleri projesi kapsamında “Deyim/Atasözü Resimleme Pano”çalışması yapılarak öğrencilerimizin Türkçe dilinin zenginliklerini keşfetmelerini ve kelime hazinelerini geliştirmeleri sağlandı.Böylece atasözleri ve deyimlerin dilimizdeki önemi fark edilmiş olup günlük hayatta daha çok kullanımı konusunda öğrencilerimiz teşvik edilmiştir.Okulumuzun Türkçe öğretmeni Esma YILMAZ hocamıza emekleri için sonsuz teşekkürlerimizi sunuyoruz.
Değerler, aklın ve kalbin birlikte uyum içinde olması şeklinde tanımlanabilir.
Ahlaki, kültürel, ruhsal, toplumsal ve bireysel alana ilişkin uygun duyarlılık geliştirmeyi ve bunları içselleştirmeyi içerir. Toplumsal ve insani değerler insan yaşamının en önemli yanını oluşturur. Sevgi, cesaret, dostluk, yardımlaşma, temizlik, saygı, doğruluk, nezaket ve benzerleri önem verilen toplumsal değerlerdir.
Değerler toplum için önemlidir, değerlere uygun davranan insanlar da toplum gözünde değerlidir. Değerler sadece günlük eylem ve davranışlarımıza rehberlik eden ilke ve ölçütler olmaları bakımından değil, genel yaşam tarzımızı ve yönünü etkileme, belirleme açısından da önemlidir. Bu belirleme, seçeceğimiz meslekten, ülkesi veya insanlık için özveride bulunmaya, nasıl bir anne veya baba olacağımıza kadar geniş ve önemli bir alanı kapsar. Toplumsal yaşantımızın temel yapısını oluşturan milli, manevi, sosyal, ahlaki ve kültürel değerlerimizden olan;
Yardımlaşma
Dürüstlük
Sorumluluk
Sevgi
Hoşgörü
Saygı
Barış
Özgüven v.b gibi kazanımları öğrencilerimize kazandırmak amacıyla yapılan çalışmalardır.
ÖNEM:
Okul öncesi eğitimde çocukları tüm gelişim alanlarında desteklemek hedeflenir ve kaliteli bir okul öncesi eğitimde akademik becerilerin yanı sıra toplumsal değerlere de yer verilmelidir. Okul öncesi dönemde kendine güvenme, sorumluluk alma, sorumluluklarını yerine getirme, bir göreve başlama/ görevi tamamlama, takım çalışması, yalan söylememe, nezaket kelimelerini kullanma gibi değerlerin kazandırılması çocuğun tüm yaşamı boyunca kullanacağı becerileri de beraberinde getirir. İyi bir değerler eğitimi çocuğun kişilik gelişimi kadar akademik başarısını da olumlu etkileyecektir.
'Doğru ve iyi olanı bilmek ile doğru ve iyi olanı yapmak arasındaki en önemli bağlantı, doğru ve iyi olanı yapacak bir karaktere sahip olmaktır '
TANIM:
Living Values Education/ Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (YDEP) değerlerin eğitimini işleyen bir eğitim programıdır. Çocukların ve genç yetişkinlerin on iki temel kişisel ve sosyal değeri keşfetmelerine ve geliştirmelerine yardımcı olmaları için eğitimcilere farklı deneysel çalışmalar ve pratik yöntemler sunmaktadır. Bu değerler; mutluluk, dürüstlük, alçakgönüllülük, işbirliği, özgürlük, sevgi, barış, saygı, sorumluluk, sadelik, hoşgörü, birlik olarak belirlenmiştir.
TARİHÇE:
Yaşayan Değerler Eğitimi Programı (YDEP) 1995 yılında Birleşmiş Milletlerin 50. Yıl dönümü kutlamaları için Brahma Kumaris'in hazırladığı uluslar arası bir projeden gelişmiş; "Daha İyi Bir Dünya İçin Değerlerimizi Paylaşalım" isimli bu proje 12 evrensel değere odaklanmıştır. Birleşmiş Milletler sözleşmesinin önsözündeki bir ilkeden geliştirilmiş olan tema: " Temel insan haklarına, insan varlığının onuruna ve değerine olan inancı yeniden pekiştirmek için..."dir.
Halen UNESCO tarafından desteklenen ve Association for Living Values Education İnternational (ALIVE) adlı kar amacı gütmeyen bir kuruluş tarafından farklı ülkelerde yürütülmekte olan programın amacı çocukların karar verebilen, toplumda saygın bir yeri olan, kişisel gelişimlerini sağlayan bireyler olmalarını kolaylaştırmaktadır.
KAPSAM:
2013-2014 Eğitim – Öğretim yılında, okulumuzda uygulayacağımız bu çalışma yukarıda bahsedilen orijinal YDEP programı üzerine bazı değişiklikler yapılmasıyla oluşturulmuştur. Programda belirtilen değerler yeniden yapılandırılmıştır. Etkinlikler ay ay değerlere göre belirlenmiştir. Sınıf içi uygulamaların yanı sıra değerlerle ilgili yapılacak genel etkinlikler ve aile katılımı etkinlikleri de eğitim sürecine dâhildir.
AMAÇLAR:
Okulumuz olumlu davranışları oluşturmak, pekiştirmek ve çocuklara yaşantısal olarak öğrenme fırsatı yaratmak için farklı eğitsel rehberlik programları uygular. Okul öncesi eğitimden başlayarak yaşamları boyunca çocuklarda olumlu davranışları kazandırmak amacıyla bu eğitim – öğretim yılında da "Değerler Eğitimi" programını uyguluyoruz.
Programla ulaşılması hedeflenen amaçlar:
1. İyi karakterli bireyler yetiştirmek, temel değerleri pekiştirmek;
2. Çocukların kendilerine ve topluma yararlı olacak sevgi, saygı, arkadaşlık, dostluk, yardımlaşma, paylaşma, sorumluluk, dürüstlük değerlerini kazanmalarını sağlamak;
3. Çocukların farklı değerlerin üzerinde düşünmelerine, düşüncelerini ifade etmelerine ve
kazandıkları değerleri davranışa dönüştürmelerine fırsat tanımak;
4. Eğitimcilere farklı bir bakış açısı kazandırarak yeni eğitici uygulamalar yapmalarını ve programla ilgili okul aile işbirliğini sağlamaktır.
Okulumuzda 6 Şubat 2023’te Kahramanmaraş merkezli 11 ilimizi etkileyen deprem felaketinde hayatını kaybeden vatandaşlarımızı anmak ve deprem farkındalığı oluşturmak için bir dakikalık saygı duruşu ve anma etkinliği yapıldı.Deprem şehitlerimiz için dua ve rahmet okundu.
Kaybettiğimiz vatandaşlarımızı rahmetle anıyor,yakınlarını kaybedenlere sabırlar diliyoruz.
Programda emeği geçen Rehberlik Öğretmenimiz Servet ÇETİN`e, programa katılan tüm öğretmenlerimize ve öğrencilerimize teşekkür ederiz.
Okulumuzun tüm alanlarında çalan acil durum zil sesi ile “Çök, Kapan, Tutun” hareketi yapılarak zil sesinin bitmesi beklendi. Zil sesinin bitmesinin ardından yapılan duyuruyla öğrencilerimiz, öğretmenlerinin yönlendirmeleriyle tek sıra halinde bulundukları alanlardaki tahliye planını izleyerek, binayı terk edip toplanma alanlarına ulaştı.
Öğretmenlerimiz tarafından sınıf yoklamasının alınması ile tamamlanan tatbikatımız tüm seviyelerde başarıyla gerçekleştirildi.
Okulumuzda öğrencilerimize 2-8 kasım lösemili çocuklar haftası kapsamında bilgilendirme yapılarak videolar izletildi.
Lösemi Nedir?
Çocukluk çağındaki kanser vakalarının %35´ini lösemiler oluşturur ve birinci sıradadır. Lösemiler hücre cinsine göre ALL (Akut Lenfoblastik Lösemi) ve AML (Akut Myeloblastik Lösemi) olmak üzere 2 ana gruba ayrılır. Kendi içlerinde de alt sınıflar tanımlanabilir. Türkiye’de her yıl 16 yaşın altında 1200-1500 yeni lösemili çocuk vakası bildirilmektedir.
Lösemi nedenleri henüz tam olarak aydınlatılmamıştır. Sitogenetik ve moleküler tekniklerdeki yeni gelişmelerle genetik yatkınlıklar, radyasyon, benzen ve türevleri (bali, vs.), böcek ilaçları gibi kimyasal maddeler, bazı kalıtsal hastalıklar ve bazı viral hastalıkların hep birlikte lösemiye neden oldukları çalışmalarla gösterilmiştir. Lösemi her yaşta görülmektedir. En sık çocukluk çağında 2-5 yaşlarında artmaktadır. 1 yaşın altında, 10 yaşın üstündeki yeni vakalarda tedaviye cevap azalmaktadır.
Herhangi bir etkiyle damarlarımızda dolaşan kanın esas yapım yeri olan kemik iliğimizdeki ana hücrelerde oluşan şifre değişikliği ile blast adını verdiğimiz olgun olmayan kan hücrelerinde artış meydana gelmektedir. Bu hücreler hızla yayılarak kemik iliğini, lenf bezlerini, dalağı, karaciğeri, beyin ve merkezi sinir sistemini tutmaktadır.
Lösemi Belirtileri Çocuklarda lösemi hastalığının ilk belirtileri:
İŞTAHSIZLIK | |
KANSIZLIK | |
ZAYIFLAMA | |
BACAKLARDA KEMİK AĞRILARI | |
CİLT ALTINDA KANAMALAR | |
BURUN VE DİŞ ETİ KANAMALARI | |
ATEŞ |
Tedavi: Tedavi öncelikle genel durumun düzeltilmesi yöntemleri ile başlar. Bu safhada kan veya kanın içindeki özel hücrelerini donörlerden (gönüllü kan verici kişi) alınarak lösemili hastaya verilmesi, enfeksiyon mevcutsa gerekli mücadelelerin yapılması, böbreklerin, karaciğer ve kalbin kemoterapi ilaçlarının yan etkilerinden korunma önlemlerinin alınması çok önemlidir.
|
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, İnsan Hakları Evrensel Bildirisi´ni 10 Aralık 1948 günü kabul etmiştir. Otuz maddelik bu bildiri, bütün dünyada insan haklarının korunmasını amaçlamaktadır...
İnsanlar arasında ırk, din, renk, yaş, cinsiyet ayırımı yapmadan sevgi, saygı, dostluk duygularını geliştirmek, insanın insan olmak haysiyeti ile sahip olması gereken hakların hepsine " İnsan Hakları" denir. İnsan hakları, kişiyi kendi özüyle yaşatacak kurallardır. İnsanın insana hükmetmesi, onu ezmesi insan onuruna yakışmayan ve kabul edilemeyecek bir davranıştır. Okulumuzda bunun önemine dair panolar düzenlendiği gibi şiir yarışması da düzenlenmiştir.Türkçe öğretmenimiz Esma YILMAZ’ı ve öğrencilerini çalışmalarından dolayı tebrik ediyoruz.
Öğretmen bir kandile benzer, kendini tüketerek başkalarına ışık verir.
(Atatürk)
24 Kasım 1928 tarihinde Millet Mekteplerinde yaşlı, genç, çocuk kadın demeden herkese yeni harflerle okuma yazma öğretilmiştir. Millet Mektepleri'nin açılışı ve Atatürk'ün Başöğretmenliği kabul tarihi olan 24 Kasım günü, 1981 yılından beri Öğretmenler Günü olarak kutlanmaktadır.
Okulumuzda da 24 Kasım 2021 tarihinde Öğretmenler Günü kutlamaları yapıldı. Kutlamalara Okul İdaresi,ve öğretmelerimiz katıldı. Öğretmenler günü kutlama programını düzenleyen, okulumuz öğretmeni Şüheda DURAN hocamıza teşekkür eder ve tüm öğretmenlerimizin öğretmenler gününü kutlarız.
Cumhuriyet'imizin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün sonsuzluğa göçüşünün 83.yıldönümü dolayısıyla okulumuzda 10 Kasım Atatürk´ü Anma Programı gerçekleştirildi.
Okulumuz öğretmenleri koordinatörlüğünde hazırlanan 10 Kasım Atatürk'ü anma programı, 10 Kasım Cuma günü okulumuzda gerçekleştirildi. Türkiye Cumhuriyeti´nin Kurucusu, Gazi Mustafa Kemal ATATÜRK'ÜN aramızdan ayrılışının 83. Yılı anma programı tüm yurtta olduğu gibi, okulumuzda da yapıldı. Saygı Duruşu ve İstiklal Marşı´nın okunmasıyla başlayan programda, Atatürk'ün Hayatı ve Fikirleri konusunda konuşmalar yapıldı, şiirler okundu. Anma programını okul idarecilerimiz, öğretmenlerimiz, öğrencilerimiz birlikte izlediler. Töreni hazırlayan öğretmenlerimiz ve görev alan öğrencilerimize teşekkür ederiz.